Czy sukces to dopiero wymarzona waga?

Czy waga pokazuje tę samą liczbę każdego ranka, bez względu na to, jak dużo ćwiczysz i jak mało jesz? Nie denerwuj się. Pamiętaj, że liczba na wadze nie jest jedynym sposobem na zmierzenie sukcesu w odchudzaniu.

Błędy w pomiarze sukcesu

W Harvard Business Review Michael Mauboussin pisze o częstym błędzie, który popełnia wiele firm: stosowanie niewłaściwych miar do pomiaru sukcesu. Popełniamy ten sam błąd w świecie opieki zdrowotnej, gdy jako jedynej miary sukcesu używamy wagi. W końcu, jak mówi dr Arya Sharma, „Zdrowie nie jest mierzone w funtach.”

Czy sukces to dopiero wymarzona waga?

Co jest nie tak z wagą?

Jak wyjaśnia Mauboussin, najlepsza miara sukcesu będzie konsekwentnie zmieniana przez działania, które podejmujecie. Innymi słowy, jeśli waga jest najlepszą miarą sukcesu, to zmieni się w sposób przewidywalny od Twoich zdrowych działań.

Problem polega na tym, że waga nie zawsze jest przewidywalna i nie opowiada całej historii. Możesz schudnąć w niezdrowy sposób lub możesz zacząć nabierać zdrowych nawyków i nie zawsze zauważyć zmianę wagi. Ponadto na wagę wpływają czynniki związane z ciałem, takie jak masa mięśniowa, struktura kości i woda.

Podsumowanie: Działania, które czynią Cię zdrowszym, nie zawsze prowadzą do zmiany wagi. Nie oznacza to, że waga jest złą metryką. Po prostu nie może być jedynym sposobem mierzenia sukcesu.

Znasz swój prawdziwy cel

Aby zmierzyć sukces, musisz znać swój prawdziwy cel. „Utrata wagi” może nie być prawdziwym celem dla wielu ludzi. Często mówimy, że naszym celem jest „zrzucenie x liczby funtów”, ponieważ ściśle wiążemy wagę ze zdrowiem, sukcesem i akceptacją. Poza tym, waga jest łatwa do śledzenia.

Ale prawdziwym celem jest prawdopodobnie zdrowie lub poziom energii albo pewność siebie lub poczucie komfortu. Twoim prawdziwym celem jest lepsza jakość życia, w sposób fizyczny, psychiczny i/lub emocjonalny. Ten rodzaj celu nie jest mierzony wyłącznie wagą. Jeśli myślisz o odchudzaniu się jako o celu i używasz wagi do określenia sukcesu, to brakuje Ci wielkiego obrazu sytuacji.

Jak mierzyć sukces

Musimy spojrzeć poza skalę, aby zmierzyć sukces. Więc gdzie mamy patrzeć? To będzie się różnić w zależności od osoby, w zależności od jej celów, ale oto kilka pomysłów.

Pomiary ciała

Czasami można stracić tłuszcz, ale nie widać dużej zmiany na skali. Ponieważ mięśnie ważyły więcej niż tłuszcz, możesz utrzymywać lub budować chude mięśnie. Jeśli jesteś osobą z liczbami, pomiary ciała są pomocne, aby śledzić, a nie tylko wagę. Dokonywanie pomiarów talii, bioder, rąk i nóg po rozpoczęciu podróży zdrowotnej pozwoli Ci zmierzyć postęp w czasie. Robienie zdjęć pomoże Ci również dostrzec zmiany.

Rozmiary odzieży

Nawet bez dokonywania pomiarów ciała, można użyć odzieży jako przewodnika. Jesteś ty:

  • Tracisz rozmiar spodni lub sukienki?
  • Komfortowo nosisz ubrania, które zostały wepchnięte do tylnej części szafy?
  • Nie przeglądasz już sekcji plus-size?
  • Wtedy coś w twoim ciele się zmienia! Tylko uważaj, żeby nie grać w „grę liczbową” z rozmiarami ubrań. Podobnie jak numer na skali, numer na metce z ubraniami nie definiuje Cię.

Warunki zdrowotne i leki związane z wagą

Wysokie ciśnienie krwi, wysoki poziom cholesterolu, cukrzyca i bezdech senny to tylko niektóre z warunków zdrowotnych, które są związane z nadwagą. Od momentu rozpoczęcia podróży zdrowotnej:

  • Czy Twoje ciśnienie krwi lub poziom cholesterolu uległy poprawie?
  • Czy Twój poziom cukru we krwi jest łatwiejszy do kontrolowania?
  • Czy przyjmujesz mniejsze dawki lub mniej leków, aby pomóc w leczeniu tych schorzeń?
  • Czy zarzucił Pan/Pani CPAP (na bezdech senny)?
  • Mniej leków i mniejsza liczba stanów chorobowych to niesamowite sukcesy.

Jest wiele leków na rynku m.in Moring Slim, który Ci pomoże przy zwalczaniu nadwagi. Jedną zaletą jest to, że skład oparty na naturalnych składnikach nie powoduje skutków ubocznych, a rezultaty z reguły utrzymują się przez wiele tygodni.

Czujesz się komfortowo w sytuacjach publicznych

Posiadanie dodatkowej wagi może powodować niewygodne sytuacje w miejscach publicznych. Być może doświadczyłeś tego w środkach transportu publicznego, w samolotach lub w parku rozrywki.

Czy wchodziłeś ostatnio do pokoju nie szukając fotela bez ramion? Poczucie komfortu jest tak ważne dla zdrowia fizycznego, psychicznego i emocjonalnego.

Większa mobilność

Czy wcześniej twoja waga dosłownie cię powstrzymywała? Może bolały Cię stawy i nisko kręgosłup od noszenia nadwagi, a może musiałeś używać chodzików lub wózka inwalidzkiego.

Jeśli udało Ci się porzucić ten chodzik lub wózek inwalidzki i chodzić samemu, to jest to niesamowite. Nawet coś tak prostego jak skrzyżowanie nóg czy wiązanie butów jest wielkim postępem. Jak świętujesz swoją nową mobilność?

Większa energia i wytrzymałość

Czy od chwili rozpoczęcia podróży zdrowotnej jesteś pełen energii? Oto kilka przykładów codziennych sytuacji, które mogą odzwierciedlać poprawę energii i wytrzymałości:

  • Możesz wziąć długi prysznic bez poczucia, że musisz usiąść i zrobić sobie przerwę.
  • Możesz pokonać dłuższe dystanse z większą prędkością.
  • Możesz nadążyć za dziećmi w parku lub w parku rozrywki, a nawet mieć energię pod koniec każdego dnia.
  • To wszystko liczy się jako sukces!

Cieszysz się z bycia aktywnym

Dodatkowa waga może utrudniać korzystanie z aktywności fizycznej. Nie tylko nosisz dodatkową wagę, ale możesz mieć nieprzyjemną sytuację związaną z ćwiczeniami, co sprawia, że trudno jest cieszyć się aktywnością fizyczną pod względem psychicznym. Czy po raz pierwszy od lat cieszysz się aktywnością fizyczną, a może nawet chodzeniem, tańcem, ćwiczeniami w wodzie lub pracą w ogródku? Możesz mierzyć swoje postępy w dystansie, tańczyć kroki, okrążenia lub w dobrze prosperującym ogrodzie.

Nie ma osądzania, nie ma pochwał

Nauczycielka jogi lubiła kończyć swoje zajęcia mówiąc: „Przyznaj się do swojej praktyki bez osądu i pochwał.” Kiedy osądzamy lub chwalimy, mówimy, że coś jest „złe” lub „dobre” i to pokonuje cały sens jogi.

Możesz użyć tego sposobu myślenia również w odniesieniu do skali. Następnym krokiem na wadze jest uznanie swojej wagi bez osądzania czy pochwał. Weź to za to, co to jest: liczba, jeden mały kawałek dużej układanki zdrowia, a na pewno nie jedyna miara sukcesu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *